Sunday, September 28, 2008

kawan ku sangat lawa

cerita haku harini pasal kawan ku sangat lawa.
haku ni myk berkawan dengan orang lawa-lawa,entah lar kenapa haku suke sangat berkawan dengan mereka-mereka demikian..adakah kerna kecantikan mereka itu,haku pun tak tahu,
selalunye mata haku ini yang suke sangat melihat orang-orang lawa jer kot,tapi orang kurang lawa apa kurangnya,diorang pun juga memiliki kelawaan sedemikian kot,so tak ada beza lawa o tak lawa,semuanya sama bagi haku,kadang-kadang kelawaan itu juga membawa simbol kebolehan orang itu,tapi kalu tak guna seelok-eloknya pun tak guna juga,kalu lawa perangai macam.tuttttt.
tak guna jugak.so kepada yang lawa-lawa n yang kurang lawa 2 perangai tu biar berbudi bahasa sikit.kerna cantikkan tu anugerah illahi so patut lar kita hargainya.hhehe

lawa bukan segala-galanya,
cantik bukan secantik-cantiknya,
bila tiba masanya akan kedut juga.
so fikir-fikirkan anugerah yang diberi dan terima dengan seelok-elok.

bercakap biarlah benar,mata hanya melihat,mulut berkata-kata,tangan kita buat,kaki kita kesana dan kesini.hanya itu haku mampu luahkan.

1 comment:

bulan said...

ape yg berkedut???